NEONET, jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży RTV AGD i IT, stawia na rozwój dodatkowego segmentu biznesu i wprowadza najbardziej rozbudowaną ofertę usług dodanych. Klienci, oprócz możliwości skorzystania z transportu, wniesienia czy montażu, mogą teraz liczyć na znacznie szerszą ofertę– w tym konfigurację oraz doradztwo w zakresie użytkowania sprzętów w pełnym zakresie. „Już dziś widzimy ogromne zainteresowanie tymi usługami – największy popyt obserwujemy w przypadku komputerów, tabletów i smartfonów, a także telewizorów, z naciskiem na smart TV. Aż 50% kupujących je Klientów chce skorzystać z usługi konfiguracji i podpowiedzi doradcy w zakresie ich użytkowania. Oceniamy, że poszerzenie serwisu o te usługi będzie biznesowym strzałem w dziesiątkę. Dziś sprzęty są często tak zaawansowane, że doradztwo i ekspercka pomoc stają się kluczowym elementem oferty” – mówi Marcin Mordak, Dyrektor Działu Usług Neonet.
„Sprzęt elektroniczny, jak laptopy, tablety czy smartfony, zmienia się dziś tak szybko, że przeciętnemu użytkownikowi ciężko jest nadążyć za nowinkami, technologicznymi parametrami i oprogramowaniem. Nie każdy jest informatykiem. Mówiąc wprost, większość użytkowników potrzebuje więc pomocy zarówno na etapie wyboru odpowiedniego modelu, jego uruchomienia, jak i pełnego wykorzystania jego funkcji. Tendencja ta w największym stopniu dotyczy oczywiście kategorii IT, ale nie tylko – podobnie jest np. w przypadku telewizorów, z których znaczna większość ma dziś funkcję dostępu do Internetu potocznie zwaną Smart TV, czy nawet zaawansowanych pralek lub lodówek. W NEONET od lat przykładamy najwyższą wagę do jakości obsługi i staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom konsumentów – dlatego zdecydowaliśmy się jako pierwsi zaoferować im nie tylko produkty, ale także jeszcze szersze doradztwo. Z punktu widzenia sklepu to niewielka zmiana, bo pracownicy naszych salonów to nie tylko sprzedawcy, ale eksperci, znający się na sprzęcie. Z perspektywy Klienta natomiast – zmiana ta oznacza duży wzrost komfortu zakupów” – mówi Marcin Mordak, Dyrektor Działu Usług Neonet.
Jako pierwsze, na rynku pojawiły się kilka lat temu usługi dodane takie jak transport, wniesienie czy montaż RTV AGD - dziś można je zamówić w większości sieci. Zaawansowana konfiguracja sprzętów to jednak duża nowość – dotąd dostępna była wyłącznie w specjalistycznych salonach komputerowych. NEONET, wprowadzając taką opcję we wszystkich swoich firmowych sklepach, wytycza nowy standard – po raz pierwszy usługa konfiguracji dowolnego zakupionego sprzętu dostępna jest masowo, na terenie całej Polski, jako stała oferta.
W czym pomoże doradca
W sklepach NEONET Klienci mogą skorzystać z różnych opcji usług dodanych. Do podstawowych należeć będzie np. konfiguracja laptopa na miejscu, w salonie – zainstalowanie systemu, uruchomienie konta mailowego etc. W przypadku telefonu – konfiguracja, uruchomienie kluczowych aplikacji, zapoznanie użytkownika z podstawowymi funkcjami. Klienci będą mogli zamówić także bardziej zaawansowane usługi, z dojazdem do domu – np. podłączenie sprzętu do domowej sieci, skonfigurowanie routera bezprzewodowego. Dużym powodzeniem cieszy się także możliwość zamówienia wsparcia przy instalacji i uruchomieniu innych urządzeń: najnowszej klasy telewizorów – szczególnie modeli Smart TV, które wymagają połączenia z Internetem, ustawienia licznych interaktywnych funkcji etc. I wreszcie: zaawansowanych modeli nowoczesnych pralek czy nawet lodówek.
„Już dziś widzimy ogromne zainteresowanie tą usługą – największy popyt obserwujemy w przypadku komputerów, tabletów i smartfonów oraz najnowocześniejszych telewizorów. Aż 50% Klientów kupujących te sprzęty chce skorzystać z usługi ich konfiguracji i podpowiedzi doradcy w zakresie ich użytkowania. W przypadku osób kupujących taki sprzęt po raz pierwszy, ten odsetek jest jeszcze większy – bardzo chętnie korzystają z niego np. osoby starsze, rodzice kupujący pierwszy komputer dla dziecka, ale też miłośnicy nowinek technologicznych, którzy chcą w maksymalnym stopniu poznać możliwości swojego nowego smartfona czy tabletu. Drugą kategorią, w której notujemy rekordowe zainteresowanie, są telewizory – już ok 50% z nich działa w systemie Smart TV. By móc w pełni wykorzystać funkcje najwyższej klasy telewizora, połączonego z siecią, komputerem etc., warto naprawdę skorzystać z pomocy specjalisty. Koszt takiej usługi to zaledwie kilka procent wydatku na cały zakup, a dzięki niej będziemy mogli w 100% cieszyć się potem możliwościami sprzętu”– mówi Marcin Mordak.
„W przypadku laptopów w grę wchodzi nie tylko pierwsza konfiguracja Windows i rejestracja systemu (tylko wtedy można w pełni go personalizować), ale również zabezpieczenie systemu w postaci dysku ratunkowego Recovery czy wizyta u Klienta w celu skonfigurowania Wifi i podłączenia sprzętu do Internetu. Podstawowe czynności w salonie nie zajmują więcej niż przysłowiową godzinę – Klienci mogą uczestniczyć w przygotowaniu sprzętu lub zostawić go na chwilę w sklepie i odebrać, kiedy będzie gotowy” – dodaje.
Co ciekawe, usługa cieszy się ogromnym powodzeniem nie tylko w przypadku skomplikowanych urządzeń IT, ale również AGD, np. pralek. „Bardzo często spotykamy się z sytuacją, gdy demonstrując Klientom możliwości i różne funkcje zamontowanego w domu nowego sprzętu słyszymy, że nie mieli pojęcia, że np. pralka może działać tak cicho czy że ma tak wiele różnych programów. Większość Klientów nie ma czasu lub cierpliwości na studiowanie instrukcji – my robimy to za nich i pokazujemy im w skrócie jak optymalnie wykorzystywać nowy zakup” – komentuje Marcin Mordak, Dyrektor Działu Usług NEONET. Z konfiguracji i pokazu funkcji urządzeń dużego AGD chce skorzystać aż 20-30% kupujących je w NEONET Klientów, którzy zamawiają transport do domu.
Najpopularniejsze kategorie usług dodanych (kolejność według % udziału):
1. Konfiguracja sprzętu IT na miejscu, w salonie (laptop, tablet, smartfon)
2. Montaż AGD w domu
3. Instalacja sprzętu RTV i IT w domu
4. Konfiguracja RTV w domu, wsparcie przyłączenia go do wifi etc.
Sposób zamówienia usługi
Pełen cennik usług dostępny jest w salonach NEONET – koszt skorzystania z prostej pomocy to 39 złotych, a najbardziej zaawansowanej obsługi – do 199 złotych. Usługi zamawiane na miejscu, w sklepie wahają się zwykle w zakresie 50 złotych, a w domu Klienta – 80 złotych. Wszystkie usługi można zamówić przez Neonet.pl, w sklepie, a nawet zapłacić za nie w ratach, jeżeli w takiej formie dokonujemy płatności za zakupiony towar. W salonie Klient dokonuje wyboru dogodnego terminu i zakresu wsparcia, a następnie kontaktuje się z nim serwisant, potwierdzając wszystkie szczegóły wizyty.
Co ważne, wszystkie zrealizowane zamówienia są następnie sprawdzane pod kątem jakości obsługi – sieć NEONET kontroluje jej poziom, kontaktując się telefonicznie z Klientami. Takiej kontroli jakości podlega 100% wizyt serwisantów w domach Klientów.
* * *
Największa w Polsce sieć sprzedaży RTV AGD IT
NEONET to pionier rynku i jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży detalicznej i hurtowej sprzętu RTV, AGD i IT. Firma konsekwentnie wzmacnia pozycję lidera w swoim segmencie rynku, koncentrując się głównie na lokalizacjach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Rozbudowie sieci towarzyszą także kolejne modernizacje – przede wszystkim nowe rozwiązania w formacie sklepów oraz stałe poszerzanie asortymentu i oferty usług dodanych (m.in. montaż czy konfiguracja sprzętu). W ubiegłym roku firma obchodziła 10-lecie - na przestrzeni tych lat w sklepach NEONET zrealizowano łącznie ponad 10 mln transakcji. Od początku firmie towarzyszy filozofia pod hasłem „U nas najdroższy jest Klient”, a jej rynkowym wyróżnikiem jest najwyższa jakość obsługi i najniższe ceny.
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/neonet-stawia-na-rozwoj-nowego-segmentu-uslug-dodanych